Jak napisać ofertę pracy?

Twoja oferta pracy, jest bardzo często pierwszym miejscem gdzie potencjalny pracownik (i nie tylko) dowiaduje się czegoś o Twojej firmie. Dlatego tak ważne jest abyś wykorzystał tę przestrzeń reklamową we właściwy sposób.

Oto kilka prostych zasad, jak właściwie zredagować ofertę pracy:

Zadbaj o formę ogłoszenia.
Zdecydowana większość portali pracy udostępnia jedynie proste formularze do edycji ogłoszeń, które nie pozwalają na zmianę ich wyglądu. Powoduje to, że wszystkie oferty są takie same i przez to mało atrakcyjne. Dlatego warto korzystać z usług tych, które umożliwiają dodawanie ogłoszeń w szacie graficznej pracodawcy. Niestety w wielu przypadkach wiąże się to z niemałymi dodatkowymi kosztami – tylko u nas dodasz ofertę pracy z własną szatą graficzną za darmo.

Wymyśl odpowiedni tytuł ogłoszenia.
Staraj się zawrzeć w nim tak dużo informacji jak to tylko możliwe – na ogłoszenie pt. „Programista systemów bankowych (J2EE)” zwróci uwagę więcej kandydatów niż na ofertę pt. „Programista”. Ponadto frazy takie jak: „poszukujemy pracownika”, „dam pracę na stanowisku” są zbędne i jedynie utrudniają wyszukiwanie.

Jasno określ wymagania.
Zastanów się, jaką wiedzę, umiejętności i doświadczenie powinien mieć idealny kandydat. Określ, które wymagania są niezbędne, które pożądane, a które będą stanowiły dodatkowy atut i umieść je w ogłoszeniu w takiej kolejności. Użyj do tego list numerowanych bądź nienumerowanych – taka forma zwiększy czytelność oferty oraz pozwoli kandydatom na szybkie przejrzenie wymagań.

Pamiętaj o miejscu pracy.
Na nic nie zda Ci się kandydat, który idealnie pasuje do Twoich wymagań, jeżeli okaże się, że ze względu na miejsce zamieszkania nie będzie w stanie szybko dotrzeć do pracy.

Informuj o zarobkach i benefitach.
Dzięki temu oszczędzisz sobie i kandydatom mnóstwo czasu. Ponadto wszelkie dodatkowe bonusy powinny być odpowiednio zareklamowane. Dla niektórych pracowników np. prywatne ubezpieczenie medyczne może mieć znaczenie decydujące.